Warsztaty indywidualne All-In-One (Masterclass): Cyfrowy negatyw + Technika platynotypii (podstawy+zaawansowane)
Zajęcia prowadzi: artysta fotograf Krzysztof Strzoda
Więcej o prowadzącym warsztaty: strona autorska http://kstrzoda.com
Termin: indywidualny do uzgodnienia
Czas trwania warsztatów: 6 lub 4 dni
Cena: indywidualna na zapytanie
Zapisy/pytania: edutechpl [[małpa]] gmail [[kropka]] com
Opis:
Warsztaty mistrzowskie dedykowane są dla wszystkich twórców, artystów, pragnących poznać lub udoskonalić wykonywany już proces tworzenia własnych prac w oparciu technikę platynotypii/palladotypii i cyfrowe negatywy, a jednocześnie oczekujący indywidualnego podejścia na etapie szkoleniowym. Termin dopasowany do możliwości uczestnika i prowadzącego szkolenie.
Możliwe są dwa warianty:
I) Szkolenie w ciągu 6 kolejnych dni obejmujące pełny zakres trzech osobnych szkoleń tj.
a) Cyfrowy negatyw
b) Technika platynotypii - poziom I (podstawy)
c) Technika platynotypii - poziom II (zaawansowany)
II) Szkolenie w ciągu 4 kolejnych dni
obejmujące najważniejszy zakres trzech osobnych szkoleń. W tym przypadku kurs jest zintensyfikowany, obejmuje mniejszą ilość godzin warsztatowych, dlatego cześć zagadnień jest mniej różnorodna i jest realizowana w mniejszym zakresie. Tym niemniej dzięki indywidualnemu podejściu uczestnik otrzymuje solidne podstawy do dalszej samodzielnej pracy z cyfrowymi negatywami i techniką platynotypii.
W obu przypadkach zakres jest elastycznie dopasowany do oczekiwań uczestnika oraz jego postępów i daje wyjątkową możliwość poznania nie tylko technik cyfrowego negatywu i techniki platynotypii, ale także poznania niezbędnych narzędzi i zdobycia informacji, jak je skompletować, czy przygotować.
*Platynotypia / Palladotypia
Historyczna technika fotograficzna, umożliwiająca uzyskanie obrazów fotograficznych uznawanych za najtrwalsze pod względem archiwalnyym, w której obraz fotograficzny powstaje w procesie naświetlania promieniami UV papieru pokrytego ręcznie roztworem uczulacza; po naświetleniu i mokrych procesach wywoływania i klarowania powstaje obraz, który składa się wyłącznie z koloidalnych cząsteczek natrwalszych metali szlachetnych: platyny, palladu lub ich mieszaniny, a czasem równeż z dodatkiem innych szlachetnych metali, np. złota (skład zależny jest od indywidualnie przygotowywanych przez autora roztworów uczulaczy). Technika obejmuje naświetlanie metodą stykową: obraz naświetla się z negatywu o identycznych rozmiarach, jak powstała odbitka metodą stykową, umieszczjąc go bezpośrednio na uczulonym papierze.
Specjalnie dobrane najwyższej jakości papiery o naturalnym podłożu bawełnianym lub lnianym, powstające również w historycznych technikach produkcyjnych , obraz utworzony przez szlachetne metale, a także specjalnie dobrany proces fotochemiczny, gwarantują uzyskanie niezrównanie trwałego obrazu.
Umożliwiają uzyskanie obrazów o niezwykle pięknych, subtelnych przejściach tonalnych, niepowtarzalnym klimacie i plastyce.
Każda obitka jest unikatowa zarówno ze względu na zastosowaną technikę, jak również na wykonanie własnoręcznie przez autora całego procesu od przygotownaia negatywu, poprzez uczulanie, naświetlanie, wywoływanie i suszenie.